Tentang Nadya

Aku adalah isteri kepada MOHD HAMIZIE, dan bakal IBU kepada anakku.. Anak kepada En Abd Rahim dan Pn Norma, kakak kepada Mohd Nurhalif Syafiq dan Nur Yasmin Hidayah, adik kepada Mohd Nifsan, cucu kepada Yusoph dan Meriam...dan selebihnya..masih mencari 'family tree' keluarga aku..hehehe..

Chapter 4 - Scan perut kat Dr. Pakar Noriah
Nak dijadikan crita..aku sebenarnya, tngah risau jgak pasal baby dalam peyut aku ni..tak tau cmne status dia..tak tau besar mna, mmg tk tau pe2 laa..coz aritu aku scan kecik lgi..bru 5 minggu..now, dah nk msuk 3 bulan...tp perut still mcm biasa lgi..mantain..suar jeans aku tibai pkai lgi...kebaya pun muat lgi..

Tngah syok2 petang tu ngah wt keje kt kedai dobi hubby aku, tetiba kawan aku 'Mat Yie' kol...dia mmg baik ngn aku tmbah2 wife dia pun preggy sama..mayb dia nk tnye khabar aku kot...borak punye borak..rupanya mamat ni tngah sedih giler..coz wife dia bleeding, dia cite la kt aku, yg wife dh 4 bulan, so smlm p la scan, doc ckp baby dlm perut wife dia dh tak berkembang n tak mengalami pembesaran sepatutnya...so,doc nasihatkan dia kna D&C...aduss..sakit tu kl dh mcm tu..yela bb dah ckup sifatkan..ksian plak..sedih dia..dh la msa mula2 preggy wife dia alahan teruk gile..tp nk buat mcm mana dah takdir Ilahi, anak dia tak panjang umur..pe2 pun mat yie..byk2 la bersabar..

So, aku plak..bile dh dengar cmtu mula laa..tk sedap duduk..kol hubby, crita kt dia..n nk p scan jgk tgok perkembangan bb aku..so, malam tu aku pergi la ngn my hubby, scan kt perut...waaaaaaahhhhhhhhhhhhh..cutenye..hehehehe..dh besar pun, da kepala, kaki, tulang blakang smua dh nmpak..tgok bb tergedik2 aktif dlm perut aku..hubby aku lgi la kelakar leh tnye doc, hidup ke tu??bergerak?? doc gelak je..of course laaa..human inside her body..hahahaha..tu laa..mula2 aku ajak tak nak..bile dh g excited tak igt...

Pastu doc print gmbar..terjawab la akhirnya..bb aku sihat.alhamdullilah..tkde masalah..cuma jantina belom bleh tau lgi...tkpe laa..asal smua ok..tu je...
skarang aku dah..15 minggu..hehehe..sedar tak sedar...so, 6 months lgi...kuatkan semangat..chayuk3..ni la gmbar scan my baby...

No comments:

Post a Comment