Tentang Nadya

Aku adalah isteri kepada MOHD HAMIZIE, dan bakal IBU kepada anakku.. Anak kepada En Abd Rahim dan Pn Norma, kakak kepada Mohd Nurhalif Syafiq dan Nur Yasmin Hidayah, adik kepada Mohd Nifsan, cucu kepada Yusoph dan Meriam...dan selebihnya..masih mencari 'family tree' keluarga aku..hehehe..

1st checkup dgn Doc
Petang smalam aku kna p checkup yg kali ke brapa ntah...mcm biasa laa..g klinik kesihatan ibu, tanah merah...check air kencing, masuk jupe nurse...timbang berat badan..but..terkejut aku...huhuhuhuh...berat aku naik 2.6kg???waaalaaaweeeiii..nurse pun ckap berat awk dh terlebih ni...almaklum laa...takde alahan lgi laaa..makan...makan...makan...bb ni lapar memanjang..dulu aku tak makan nasi 2 3 hari pun..laayyaannn jeee...bt sekarang..L.A.P.A.R..K.U.A.T!!!!diet3...

Nurse bagi nasihat tuk next checkup berat aku tk bleh lbih..waaaa..kna diet niss...tkpe2..kontrol makan skit...gpun nk bb chatkan...nurse ckp lepas ni aku kna masuk jupe Doc tuk ptama kali..hehehehe..takut3...

Lepas jupe nurse, aku msuk bilik Doc plak...muda doc tu..dia pun intro la skit pasal HB aku...knape kte nk HB paras 11 - 14...(tuk ibu n anak laa)hehehhe..cte pasal berat spatutnya..tnye alahan ke tak..interview la skit2...then,part yg ditunggu2..Doc akn scan perut aku nk tgok bb...wa..suka3...

Doc pun selak la peyut aku..tgok n scan..nmpak laa bb kt dlm peyut, Doc tgok tulang blakang dia, smua laa..amik measurement...then...tunjuk kt aku..nmpak kaki bb tngah aktif..hehehe..(aii..takkan ikut ayah dia kot, kuat main bola)..sib baik kcik lgi..aku tk trase..hehehe..tak sabar rsenyaa...excited jgak...lepas tu settle..cuma doc pesan next checkup aku kna minum air glucose...eee....cmne la tk tau...

Balik dari checkup, trus cte kt my hubby, dia pun excited dgr..hehehe..best la plak...sabar2...5 months 2 go...

No comments:

Post a Comment